مجله اینترنتی روشا سلامت
تناسب اندام ورزش و سلامتی تغذیه و رژیم غذایی پوست و مو جراحی های زیبایی سلامت جنسی
     

محل تبلیغ شما A

درباره روشا سلامت
به وب سایـت جامـع پزشکـی و سـلامـت روشا سلامت خـوش آمـدیـد . وب سایت روشا سلامت در جهت تحقـق آرمـان سـلامـت همگانی جامعه ایجاد گردیده اسـت مقالات موجود در سایت روشا سلامت و همچنین پاسخ های ارائـه شـده به سـوالات توسـط کادر متخصصین علم پـزشکـی و سـلامـت صـورت می گیـرد کـه در این راستا رعایت اصل صحت،اعتبار و امانت انجام میپذیرد لطفـا با حضـور خویـش در سایت ما , ما را یاری نمایید همـراه با روشا سلامت در زندگی سلامت و تنـدرسـت باشیـد ... ادامه 

ایمیل خود را وارد کنید تا از آخرین بروزسانی های سایت مطلع شوید.

محل تبلیغ شما A

محل تبلیغ شما B

محل تبلیغ شما B

پربازدید ترین ها

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

خارش واژن معضلی است که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق زنان و دختران آن را تجربه کرده‌اند. مطمئننا هنگام مواجهه با این مشکل آن‌قدر کلافه می‌شوید که به دنبال راهی برای خلاص شدن هر چه سریع‌تر از شر آن هستید. برخی از خانم‌ها از ما می‌پرسند که استفاده از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن خطری مؤثر است؟ و اگر مؤثر است آیا خطری برای آن‌ها دارد یا خیر.

با جنیوپلاستی چانه خود را زیباتر کنید!

با جنیوپلاستی چانه خود را زیباتر کنید!

جینو پلاستی انجام عمل جراحی برای اصلاح عیوب و زاویه دار کردن چانه است. در این عمل جراحی بین لب و فک تحتانی از داخل دهان باز شده نسج نرم استخوان زیر چانه برداشته میشود وقسمتی از این استخوان یریده شده و بر روی قسمت جلویی استخوان چانه گذاشته میشود.

اسکار یا جای زخم و راههای بهبود آن

اسکار یا جای زخم و راههای بهبود آن

هر ساله در جهان توسعه یافته صدها میلیون نفر زخم ها را تجربه می کنند که بعضی از آنها حدود 55 میلیون نفر به علت عملیات انتخابی و برخی حدود 25 میلیون نفر به علت حوادث ضربه ای دچار مشکلات جراحتی می شوند. در حدود 11 میلیون زخم دهلیزی و 4 میلیون زخم سوختگی

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو در حقیقت اجتناب از خوردن گوشت، ماهی و مرغ است در حالی که اجازه دارید لبنیات و برخی از محصولات دیگر مبتنی بر حیوانات مانند تخم مرغ را مصرف کنید.

ونتیلاتور(ventilator) چیست؟

ونتیلاتور(ventilator) چیست؟

ونتیلاتور دستگاهیست که از تنفس پشتیبانی میکند. این ماشینها بیشتر در بیمارستانها استفاده میشوند.

5 روش موثر آبرسانی به پوست در خانه

5 روش موثر آبرسانی به پوست در خانه

اگر جزء افرادی هستند که دائما دچار خشکی پوست می شوید و برای رفع این مشکل تمایلی به استفاده از کرم های شیمیایی ندارید و ترجیح می دهید که از مواد طبیعی برای رفع خشکی پوستتان استفاده کنید ، توصیه می کنیم که مقاله زیر را حتما مطالعه فرمایید.   

سرم ضد لک برای پوست بهتر است یا کرم ضد لک + خرید

سرم ضد لک برای پوست بهتر است یا کرم ضد لک + خرید

لک پوست یکی از مسائل مربوط به مراقبت از پوست است که اکثر شما در بعضی مواقع در زندگی با آن مواجه بوده‌ایدد و به همین خاطر محصولات متنوع آرایشی را برای از بین بردن این لک ها استفاده کرده‌اید.

رژیم غذایی میوه خواری + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم غذایی میوه خواری + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم غذایی میوه خواری
آیا تا به حال در مورد رژیم استیو جابز در دوران بیماری مطلبی خواندید؟ این رژیم غذایی برای او مناسب نبود. در برخی روزها، رژیم غذایی او به یک یا دو میوه یا سبزی محدود می‌شد. اگر فکر می‌کنید این رژیم غذایی افراطی است، من با شما مخالف نیستم. در رژیم غذایی میوه خواری که زیر مجموعه رژیم غذایی گیاهخواری است، اگر به صورت طولانی مدت استفاده شود، فرد دچار کمبود مواد مغذی خواهد شد و سلامتی او را به خطر می‌اندازد. در رژیم میوه خواری و کلا رژیم غذایی گیاهخواری احتمال سوء تغذیه بسیار زیاد است. در این مطلب اطلاعات کاملی راجع به رژیم غذایی میوه خواری برای شما تهیه کردیم، پس این مطلب را تا آخر بخوانید.

رژیم میوه خواری  چیست؟
فرد میوه خوار (Fruitarians) کسی است که رژیم غذایی میوه خواری را دنبال می‌کند و معمولا میوه خام مصرف می‌کند. بعضی از محصولات مانند آجیل و حبوبات در رژیم غذایی میوه خواری وجود دارد، اما سبزیجات، غلات و تمام محصولات حیوانی در این رژیم جایی ندارد. افزودن آجیل و برخی حبوبات به رژیم میوه خواری بهتر از خوردن میوه به تنهایی است زیرا آجیل و دانه‌ها، پروتئین و چربی‌های مورد نیاز را تا حدودی به این رژیم اضافه می‌کنند. با این حال، رژیم غذایی میوه خواری بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند.

اگر شما ۷۵-۵۰ درصد کالری مورذ نیاز خود را از طریق میوه جات دریافت کنید شما یک میوه خوار هستید.

یک فرد میوه خوار به وضوح مقدار زیادی میوه می‌خورد، همچنین سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل و کدو سبز نیز در رژیم غذایی میوه خواری قابل استفاده است. این سبزیجات به اشتباه جزء میوه جات نیستند در واقع میوه هستند، اما به خاطر محتوای قند کمی که دارند جزء میوه جات به حساب نمی‌آیند. آووکادو نیز یک میوه خوب و مغذی برای این افراد به حساب می‌آید، همچنین برای ورزشکاران نیز خوب است. آووکادو جزء معدود میوه‌هایی است که محتوای چربی قابل توجهی دارد.

 

برنامه غذایی رژیم میوه خواری 
شما به طور عمده باید در هر نوبت فقط یک نوع  میوه بخورید. نباید میوه‌ها را مخلوط کنید، بنابراین شما باید حداقل ۹۰ دقیقه صبر کنید تا بتوانید میوه دیگری میل کنید. میوه‌های تازه را می‌توانید تا زمانی که گرسنگی شما رفع شود، بخورید، در این رژیم غذایی می‌توانید مقدار محدودی از میوه‌های خشک را نیز بخورید.

اگر شما واقعا گرسنه نیستید، نباید چیزی بخورید. هر کدام از میوه ها معمولا زمان خاصی از روز باید مصرف شود. در رژیم غذایی میوه خواری برخی مواد غذایی را می‌شود در هر زمانی استفاده کرد:

موز
لیموناد
آووکادو (فقط اگر کاملا رسیده باشد)
نارگیل
زیتون (بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده)
آجیل(شاه بلوط ، بادام زمینی، فندق، بادام خام)
رژیم غذایی میوه خواری : برنامه غذایی رژیم میوه خواری 
چرا برخی افراد رژیم غذایی میوه خواری را انتخاب می‌کنند؟
چرا برخی از مردم تصمیم می گیرند رژیم غذایی میوه خواری را به طور موقت یا مدت زمان طولانی رعایت کنند؟

دلایلی که توسط برخی افراد میوه خوار اشاره شده است:

برای لاغر شدن و یا کاهش مصرف کالری
برای سم زدایی
برای دوری از آشپزی
برای آسیب کمتر به محیط زیست و حیوانات
مزایای رژیم میوه خواری
در اینجا به برخی از مزایای اصلی رژیم میوه خواری اشاره می کنیم:

این رژیم غذایی شامل مقدار زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها می‌باشد.
برخی میوه ها دارای خواص پروبیوتیک هستند، که به خاطر وجود برخی باکتری‌های مفید به بهبود هضم و سیستم گوارش کمک میکند.
رژیم غذایی میوه خواری یک محیط سالم در روده ایجاد می‌کند.
رژیم میوه خواری یک رژیم بسیار مناسب برای کاهش یبوست است و برای جلوگیری از هموروئید (بواسیر) مفید است.
این رژیم غذایی باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقی و بیماری‌های مرتبط می‌شود.
رژیم میوه خواری به خاطر مصرف زیاد کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده، انرژی بیشتری برای فرد فراهم می‌کند. البته این به این معنی است که قند خون را نیز افزایش می‌دهد.
شما از خواص ضد التهابی میوه‌ها لذت می‌برید.
کلسترول پایین، کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی از دیگر مزایای رژیم میوه خواری هستند.
معایب رژیم میوه خواری
همانطور که گفته شد، نکته مثبت رژیم میوه خواری این است که میوه‌ها حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها به خصوص ویتامین C و بتا کاروتن هستند که اثرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارند. با این حال، به نظر می‌رسد قسمت بد قضیه