مجله اینترنتی روشا سلامت
تناسب اندام ورزش و سلامتی تغذیه و رژیم غذایی پوست و مو جراحی های زیبایی سلامت جنسی
     

محل تبلیغ شما A

درباره روشا سلامت
به وب سایـت جامـع پزشکـی و سـلامـت روشا سلامت خـوش آمـدیـد . وب سایت روشا سلامت در جهت تحقـق آرمـان سـلامـت همگانی جامعه ایجاد گردیده اسـت مقالات موجود در سایت روشا سلامت و همچنین پاسخ های ارائـه شـده به سـوالات توسـط کادر متخصصین علم پـزشکـی و سـلامـت صـورت می گیـرد کـه در این راستا رعایت اصل صحت،اعتبار و امانت انجام میپذیرد لطفـا با حضـور خویـش در سایت ما , ما را یاری نمایید همـراه با روشا سلامت در زندگی سلامت و تنـدرسـت باشیـد ... ادامه 

ایمیل خود را وارد کنید تا از آخرین بروزسانی های سایت مطلع شوید.

محل تبلیغ شما A

محل تبلیغ شما B

محل تبلیغ شما B

پربازدید ترین ها

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

خارش واژن معضلی است که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق زنان و دختران آن را تجربه کرده‌اند. مطمئننا هنگام مواجهه با این مشکل آن‌قدر کلافه می‌شوید که به دنبال راهی برای خلاص شدن هر چه سریع‌تر از شر آن هستید. برخی از خانم‌ها از ما می‌پرسند که استفاده از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن خطری مؤثر است؟ و اگر مؤثر است آیا خطری برای آن‌ها دارد یا خیر.

با جنیوپلاستی چانه خود را زیباتر کنید!

با جنیوپلاستی چانه خود را زیباتر کنید!

جینو پلاستی انجام عمل جراحی برای اصلاح عیوب و زاویه دار کردن چانه است. در این عمل جراحی بین لب و فک تحتانی از داخل دهان باز شده نسج نرم استخوان زیر چانه برداشته میشود وقسمتی از این استخوان یریده شده و بر روی قسمت جلویی استخوان چانه گذاشته میشود.

اسکار یا جای زخم و راههای بهبود آن

اسکار یا جای زخم و راههای بهبود آن

هر ساله در جهان توسعه یافته صدها میلیون نفر زخم ها را تجربه می کنند که بعضی از آنها حدود 55 میلیون نفر به علت عملیات انتخابی و برخی حدود 25 میلیون نفر به علت حوادث ضربه ای دچار مشکلات جراحتی می شوند. در حدود 11 میلیون زخم دهلیزی و 4 میلیون زخم سوختگی

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو + فهرست رژیم های غذایی معروف دنیا

رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو در حقیقت اجتناب از خوردن گوشت، ماهی و مرغ است در حالی که اجازه دارید لبنیات و برخی از محصولات دیگر مبتنی بر حیوانات مانند تخم مرغ را مصرف کنید.

ونتیلاتور(ventilator) چیست؟

ونتیلاتور(ventilator) چیست؟

ونتیلاتور دستگاهیست که از تنفس پشتیبانی میکند. این ماشینها بیشتر در بیمارستانها استفاده میشوند.

5 روش موثر آبرسانی به پوست در خانه

5 روش موثر آبرسانی به پوست در خانه

اگر جزء افرادی هستند که دائما دچار خشکی پوست می شوید و برای رفع این مشکل تمایلی به استفاده از کرم های شیمیایی ندارید و ترجیح می دهید که از مواد طبیعی برای رفع خشکی پوستتان استفاده کنید ، توصیه می کنیم که مقاله زیر را حتما مطالعه فرمایید.   

سرم ضد لک برای پوست بهتر است یا کرم ضد لک + خرید

سرم ضد لک برای پوست بهتر است یا کرم ضد لک + خرید

لک پوست یکی از مسائل مربوط به مراقبت از پوست است که اکثر شما در بعضی مواقع در زندگی با آن مواجه بوده‌ایدد و به همین خاطر محصولات متنوع آرایشی را برای از بین بردن این لک ها استفاده کرده‌اید.

رژیم‌های کم کربوهیدرات با چربی بالا از صفر تا صد

رژیم‌های کم کربوهیدرات با چربی بالا از صفر تا صد

علت محبوبیت رو به رشد رژیم‌های کم کربوهیدرات و پرچربی چیست؟
رژیم‌های کم کربوهیدرات مدت زیادی هست که وجود دارند اما تبلیغات اخیر موجب شده افراد بیشتری به سمت این نوع رژیم‌ها گرایش پیدا کنند. آیا این گونه رژیم‌ها امن هستند؟ آیا می‌توان وزن خود را با این رژیم‌ها کاهش داد؟

بسیاری از رژیم‌های غذایی مختلف با تلاش و انگیزه بالا، برای بهبود سلامت کوشیده‌اند، اما به طور مداوم برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود موفق نبوده‌اند. در طول ۴۰-۳۰ سال گذشته، متخصصان تغذیه ما را به این باور رسانده‌اند که رژیم غذایی سالم به نوعی با رژیم غذایی کم چربی معادل است به ویژه اگر به دنبال کاهش وزن هستید. در صورتی که:

برخلاف افکار عموم جامعه که معتقدند رژیم‌های غذایی با چربی بالا خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی عروقی و دیابت را افزایش می‌دهد،تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های کم کربوهیدرات و پرچربی در درازمدت این عوامل خطر متابولیک را کاهش می‌دهند.

رژیم‌های کم کربوهیدرات و پر چربی معمولاً کمتر از ۲۲ درصد از انرژی از کربوهیدرات، بیش از ۲۰ درصد انرژی از چربی و مقدار متغیر پروتئین را شامل می‌شود؛ اما سؤال اینجاست که چه چیزی باعث می‌شود که برخی از متخصصین، این نوع از رژیم‌های غذایی را مؤثرتر از دیگر رژیم‌ها بدانند و روز به روز بر طرفداران این نوع رژیم‌های غذایی افزوده شود؟

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” سبک زندگی خوش اندام ترین زن دنیا این شکلیه ! ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

مزایای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی چیست؟
مهم‌ترین مزیت رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات این است که عوارض رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات بالا را ندارند. رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات بالا معایب متعددی دارند؛ از جمله:

ایجاد مقاومت به انسولین
انسولین یک هورمون است که در بدن شما آزاد می‌شود تا سلول‌هایتان بتوانند قند خون را ذخیره کنند، کربوهیدرات‌های فرآوری شده تأثیر بیشتری بر افزایش قند خون و ترشح انسولین دارند. همین افزایش ترشح انسولین باعث می‌شود بدن شما به انسولین مقاوم شود و منجر به بالا ماندن قند خون برای مدت بیشتری شود و در پله بعدی منجر به دیابت نوع ۲ شود.

بالا بردن سطح چربی خون
همچنین رژیم‌های غذایی غنی از کربوهیدرات‌های فرآوری شده با افزایش سطح تری گلیسیرید خون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی افزایش دهد.

در مقابل بر اساس بررسی‌های مختلف، رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات، مزایای متعددی برای بدن دارند، از جمله:

رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی در افراد چاق و دارای اضافه وزن در کاهش بافت چربی نسبت به رژیم‌های پر کربوهیدرات مؤثرتر بوده‌اند.
علاوه بر کاهش وزن و بهبود شرایط پوستی، چندین مطالعه بالینی، رژیم کتوژنیک را برای بسیاری از بیماری‌های دیگر، از جمله تشنج ، دیابت ، سرطان و حتی بیماری آلزایمر ، مفید دانسته‌اند.
همچنین رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات در حفظ ترکیب بدن مؤثرتر بوده و توده بدون چربی بدن را حفظ می‌کنند.
این نوع از رژیم‌های غذایی، باعث افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) و کاهش سطح تری گلیسیرید نیز می‌شوند.
رژیم‌های کم کربوهیدرات : بالا بردن سطح چربی خون
آیا رژیم‌های کم کربوهیدرات و پرچربی باعث افزایش چربی خون می‌شود؟
شاید شما فکر کنید که مصرف چربی بیشتر باعث افزایش سطح تری گلیسیرید می‌شود؛ اما بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که این خوردن کربوهیدرات بیشتر است که باعث افزایش سطح تری گلیسیرید شما می‌شود؛ بنابراین خوردن کربوهیدرات کمتر می‌تواند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که کربوهیدرات کم می‌تواند به کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط کمک کند. البته منظور از بالا بردن چربی مصرفی در برنامه غذایی چربی‌های غیر اشباع و اشباع سالم مانند روغن نارگیل، آووکادو، کره، روغن زیتون و چربی‌های حیوانی می‌باشد نه چربی‌های ترانس و کارخانه‌ای.

با رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی چقدر می‌توان وزن کم کرد؟
میزان کاهش وزن با رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی بستگی به سن، جنس، وزن، میزان فعالیت بدنی، ژنتیک و متابولیسم فرد مراجعه‌کننده دارد. صحیح نیست که بخواهیم برای همه افراد نسخه واحدی را بپیچیم. به طور میانگین می‌توان گفت که افراد عادی می‌توانند طی ۱۴-۱۰ روز اول بعد از آغاز رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی، حدود ۵-۳ کیلوگرم وزن کم کنند. ولی باز هم تأکید می‌کنیم که نتایج این نوع رژیم‌ها بسته به شرایط افراد، متغیر خواهد بود.

در رژیم‌های کم کربوهیدرات و پرچربی چند درصد از ماهیچه‌ها از بین می‌روند؟
این سؤال تقریباً پاسخی ندارد. بستگی به ژنتیک فرد، نوع رژیم یا اینکه